יום ראשון, 15 באפריל 2012

משחקי ילדים

אני מפתחת הדרכה במקצועי וברוחי ולכן אני חושבת לרוב על דרכים שונות ללמד את הילדים שלי.
הלמידה האפקטיבית מתבצעת פעמים רבות כאשר אנחנו לא מודעים לכך שאנו לומדים, למשל, כשמשחקים.
לכן (וגם בגלל שאני אוהבת ליצור) החלטתי להכין לילדים שלי לוח מגנטי למשחק שיוכל לשמש אותנו גם ללמידה (מילים בשפות שונות, חשבון פשוט, סבלנות, זכות קדימה, זהירות בדרכים ועוד).
אז איך בעצם הכנתי את זה?

קרוב משפחה שלי עשה סדר ורצה להשליך לוח המיועד לטושים מחיקים.
כשראיתי את הלוח הבנתי שהוא ייתלה בחדר הצעצועים של הילדים.
טושים מחיקים לא כל כך מומלצים לילדים אבל מגנטים כן!

החומרים:
* מגנטים בצורות שונות
* דפי מגנט שניתן להדביק עליהם מה שרוצים
* צבע מגנטי על בסיס מים (רכשתי בארטא בתל אביב- ניתן למצוא בחנויות שונות לחומרי בניין אך חשוב לקחת בחשבון שזה לוקח זמן כי מגיעים לארץ משלוחים מצומצמים מהצבע המגנטי).
* צבעי אקריליק (רשימת הצבעים שהשתמשתי בהם מפורטת בסוף)
* מכחולים
* דבק דו צדדי
* דפים צבעוניים
* טושים
* חותמות ודיו לחותמות
* לוח עליו נצבע עם הצבע המגנטי
* מברשות לצביעה
* מברשת לשבלונות
* שבלונות

התהליך:

1. צובעים את הלוח בצבע מגנטי שכבה לאורך ולאחר ייבוש שכבה לרוחב לסירוגין.
ככל שנצבע ביותר שכבות, המגנט ייצמד טוב יותר ללוח. צבעתי 4 שכבות ואת המסגרת 2 שכבות.



2. מציירים סקיצה על דף של הציור שאנו הולכים לצייר.

3. נצייר עם עיפרון קווי מתאר על בסיס הסקיצה ולאחר מכן נצבע עם צבעי אקריליק.





4. לאחר שסיימנו לצבוע את הבסיס, ניתן לעטר את המשטחים השונים בדוגמאות משבלונות או על ידי חותמות.
בכדי שלא יהיה מקושקש מדי ורועש בעיניים (במיוחד כשמדובר ברקע ובילדים), אפשר לקשט בגוונים קרובים:





5. נצבע את המשטח בלכה בכדי להגן עליו. חשוב להשתמש בלכה שמיועדת לריהוט או מוצרים עבור ילדים!
החלטתי להשתמש בכישרונו של בן זוגי לפתיחת המכסה של הלכה ומצאתי שהוא משתמש בשכל יותר מאשר בכוח!

6. ועכשיו, מגנטים!
ניתן לקחת מגנטים קיימים (במקרה שלנו לקחנו מגנטים שנרכשו יחד עם ספר של דייגו ודורה) או להכין עצמאית תוך שימוש ברצועות ודפי מגנט. נוכל להדביק על דפי המגנט נייר, בד או אלמנטים מוכנים (מדבקות ותמונות):

ניתן להשיג את הדף הזה ב"מסטיקים"



חותמות גומי שקופות על משטח אקרילי מ"מסטיקים"


שאריות בדים מפרויקט אחר (אחשוף אותו כשאסיים) שרכשתי ב Make Badim.



כמובן שרצוי לתלות את הלוח על הקיר ומתוך שלושה גברברים איתם אני חייה, נתתי את הכבוד לנועם הקטן:



מאז הילדים יושבים מול הלוח כאילו הייתה טלוויזיה וממגנטים מגנטים!

לפני סיום כמה טיפים ומידע מדוייק:
* חשוב לתת למשטח המגנטי להתייבש 24 שעות בכדי להינות מהייעוד שלו כראוי.
* ניתן לתת לילדים לצבוע את המשטח ו/או לייעד אותו למטרות נוספות כמו: תליית רשימת משימות, משימות למהלך היום, יומן שבועי, תליית ציורים.
* כדאי לשאול את הילדים מה היו רוצים כמגנטים. טמיר ביקש מכוניות ודמויות של ילדים- אני עובדת על זה.
* חשוב להשתמש בלכה שמיועדת לריהוט ומוצרי ילדים.
* גודל המשטח שהשתמשתי בו: 60 ס"מ על 80 ס"מ
* ניתן לצבוע עם הצבע המגנטי ישירות על המשטח ללא צבע  מקשר.
* הצבעים שהשתמשתי בהם: Folk Art
לבן Titanium White 480
תכלת Light Blue 402
ירוק דוגמא על ההר הכהה Leaf Green 447
ירוק הר כהה Bright Green 227
ירוק הר בהיר Apple Orchard 2241
ירוק דוגמא על בהיר Fresh Foliage 954
חום Burnt Sienna 943

צבע מגנטי 815 Marabu Magnetico- צבע מגנטי על בסיס מים 250ml באריזה.
השתמשתי באריזה וחצי- 4 שכבות.

שבוע נעים,

10 תגובות:

  1. קרין את גאון! (וגם מוכשרת לאללה)

    השבמחק
  2. מקסים מקסים מקסים
    ולפי כתיבת שלבי העבודה והטיפים בסוף לא קשה לנחש מה המקצוע שלך (-:

    השבמחק
    תשובות
    1. רחלי, אני מתגעגעת!
      את מלווה אותי ברוחך ביצירות שלי :-)

      מחק
  3. רעיון מקסים

    השבמחק
  4. איזה רעיון מקסים,
    והביצוע שלך מושלם.

    השבמחק
  5. איזה מקסים!
    הרעיון נהדר והביצוע עוד יותר!
    הבנית שלך מתוקים.....
    ליאור-חתולי8

    השבמחק